Go deep

"The deeper you go the more likely you will discover something of value" -Mau Bruce

måndag 27 oktober 2014

En något sen veckoreflektion..

Förra veckan påbörjades gestaltningsarbetet, oj vad det var svårt att komma igång! Under måndagen och tisdagen så var jag näst in till apatisk och väldigt disträ, orkade inte ta mig för något och satt mest och stirrade rakt ut, eller tog mig för saker som att städa, tvätta, laga mat.. sortera ur garderoben.. ja allt du kan tänka dig utom att börja med just gestaltningsarbetet och sökandet... tex. skissen som jag postar under detta inlägg. Men så under tisdagseftermiddagen och under onsdagen satte jag mig i biblioteket med tove jansons "vem ska trösta knyttet" och "den farliga resan" Jag läste dem igenom dem ett par gånger och använde mig även av en gammal analysmall från tidigare kurser. gick igenom text och bild var för sig samt tillsammans. Tecknade/skissade även lite från just dessa böcker, och använde mig uteslutande av tusch(jättebra träning för mig eftersom jag inte kan sudda!). Men så under torsdagsnatten hände något, och jag fick en ide om hur toalettkonsten kanske kunde bli en del av mitt gestaltningsarbete... Kommer sätta ihop ett kollage och posta i nästa inlägg med bilder från lite olika toaletter från göteborgs kroglokaler. Samt en canvastavla i akryl som jag håller på med i detta nu. Berättar mer om mina tankar kring toalettkladdet/grafittin/konsten i nästa inlägg, måste bara räta ut mina egna tankar och frågeställningar först!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar