Go deep

"The deeper you go the more likely you will discover something of value" -Mau Bruce

torsdag 2 oktober 2014

Veckoreflektion v.40

Denna vecka började med seminarium/föreläsning berörande estetiska lärprocesser. Väldigt intressant och roligt, tyvärr så blev jag riktigt sjuk under måndags kvällen och låg däckad tisdag-torsdag. Lyckades däremellan läsa in bildanalyskompedie och barns bildskapande inför nästa veckas föreläsningar/seminarium/workshops. Kommer nog bli en rolig vecka, så det ser vi fram emot! Gillade särskilt kapitlen om barns identitetsskapande och hur vi som vuxna ser barn som konsumenter i konsumentsamhället, fick mig även en del tankeställare om klyftorna i samhället.
Sen var kapitlet om Modefotografen och hur denne hade framställt en serie foton väldigt intressant. sånt som man vanligtvis inte reflekterar över när man bläddrar i ett modemagasin.
Jag är nu skadad för livet!
Nu på eftermiddagen kravlade jag mig ur sängen och har haft en jättemysig fotosession med Emma från klassen. Vi lånade och har varit ute och fotat några timmar, resultatet ser ni i de två tidigare inläggen i bloggen. Jag är alldeles för sjuk för att sitta kvar i skolan och pilla med detta, så nu blir det hem och blir frisk! Tur som är ligger de ju på bloggen så att jag kan plocka upp och arbeta med dem när jag känner för det.

Trevlig helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar