Go deep

"The deeper you go the more likely you will discover something of value" -Mau Bruce

tisdag 28 oktober 2014

Gestaltning, samlande och förvirring.

Under gårdagen och idag har jag påbörjat ett litet projekt med akryl/spray/tusch på canvas. Det blir stort 70*120, där jag experimenterar med de tre olika materialen i ett samspel a'la Tove Jansson och graffiti/toalettkonst taggar och liknande. Kul att bara göra som jag känner nu och då utan att ha någon plan för hur det skall arta sig.. Idag har jag skurit pappersstenciler till en lilla my, och använt mig av sprayfärg för att få fram schablon/konturer.. Lite streetartinspirerat. Eftersom jag började jobba 15, så hann jag inte mycket mer idag. Men ska införskaffa mig en fet tuschpenna för att kunna göra större taggar än de jag lyckats göra hittills med min lilleputt tuchis. Lägger upp lite bilder, och kommer fortsätta med det för varje framsteg i processen med denna canvas. 

2 kommentarer:

  1. vilken häftig idé!

    Ska bli riktigt spännande och se vart det slutar!

    SvaraRadera
  2. Jag gillar lilla my bilden, hon kom verkligen fram med den blå färgen du valt, jag tänker inte skriva att den är fin efter de diskussioner som uppståt kring ordet på Rebeckas lektioner men den är intressant. hm får man säga det.

    SvaraRadera