Go deep

"The deeper you go the more likely you will discover something of value" -Mau Bruce

torsdag 30 oktober 2014

Fortsättning följer..

Var och inhandlade mig nya akrylpennor(!) svincoola, 8-15mm på claes olsson. dyra som skrutt men helt fantastiska att använda till att tagga med. Har inte vågat mig ut på toaletterna ännu utan övar hemma på min canvas som förändrar sig lite hela tiden. väldigt roligt och givande arbete, eftersom det är så enkelt för mig att följa upp, och prova på allt möjligt. bara låta fantasin och inspirationen från både tove jansson böckerna men även från bilderna jag tagit ute på krog toaletter.
Gjorde här ett litet kollage av mina inspirationsbilder, lägger även upp en bild på hur framstegen med canvasen artat sig. Påbörjar nu en ny stencil inspirerad av det ockulta och astrologi. mer om detta i nästa inlägg. :)


2 kommentarer:

  1. Gud vad coola ideér du har! Ska bli sjukt spännande att se sen när det är färdigt!

    SvaraRadera
  2. Instämmer med carro :) Väldigt inspirerande, det finns så mycket att se och upptäcka i och genom din konstresa

    SvaraRadera